Monday, October 29, 2007

Otmica djeteta i spolna ravnopravnost

Da li je ona, gospođa Pravda, zaista slijepa?

Moju djecu je kidnapovao njihov otac i u isto vrijeme zatražio starateljstvo. Preselio se u novi grad ne ostavljajući mi ni adresu ni broj telefona. Dva dana nakon što sam prijavila otmicu dodijeljen mi je advokat čiji honorar za rad na mom slučaju u visini od 15 000 funti je platila vlada Engleske. Sedam dana kasnije djeca su pronađena, ja sam stupila u kontakt s njima i dobila uvid u sve papire sa suda, uključujući zahtjev za starateljstvo koji je podnio njihov otac. Kao razlog on navodi činjenicu da je bolji roditelj jer ja puno radim i često poslovno putujem pa tako nisam dovoljno sa djecom. Jedini dotadašnji odgovor nadležnog sudije je bio „Gdje je majka ove djece i zašto ona nisu s njom?“ Mjesec dana kasnije zakazan je datum suđenja a dva mjeseca kasnije djeca su se vratila sa mnom kući. Otac je dobio pravo da viđa djecu pet sedmica u godini a izgubio svako pravo da putuje s njima van granica Engleske.

Majka Morganove (osnivač www.otac.ba) djece je kidnapovala njihovu djecu iz San Franciska još 2003. Zbog ne-efikasnosti sistema Haške Konvencije o otmici djeteta u BiH, umjesto da se vrate kući, Morganova djeca još uvijek žive u Sarajevu sa majkom. Morgan se i sam preselio u BiH da bi bio blizu djece. Protiv majke njegove djece je vođen postupak za nasilničko ponašanje, a na sudu je sama priznala da je djecu samovoljno dovela u BiH. U septembru 2005. godine ocu je zabranila svaki kontakt sa djecom dva mjeseca. Ne samo da majka nikad nije kažnjena nego joj je sud u Sarajevu dodijelio starateljstvo nad djecom.

Izgleda da za kidnapovanje djece postoje muška i ženska kazna:

Otac dobije pet sedmica godišnje kontakta sa djecom za kidnapovanje. (Da li je u najboljem interesu djece da sa ocem provode samo pet sedmica godišnje?)

Majka za kidnapovanje dobije starateljstvo nad djecom. Spolna ravnopravnost?

Nebojša nije vidio djecu 1015 dana

Senad nije vidio djecu 99 dana

Goran nije vidio sina 59 dana


Majke nekažnjene.

Iz Porodičnog zakona Federacije BiH:

član 130 (1)

Roditelji su zajednički i prvenstveno odgovorni za razvoj i odgoj djeteta.

član 154 (5)

Roditeljsko staranje može se oduzeti roditelju koji ne stvara uvjete za održavanje osobnih odnosa i neposrednih kontakata djeteta sa drugim roditeljem ili onemogućava, odnosno sprečava njihovo održavanje

2 comments:

Anonymous said...

Cao,
Pratim "tvoju pricu" jos kroz clanke na otac.ba. Ipak jedna stvar mi nije jasna, nisi li i ti svoju djecu vratila iz UK, gdje su bili blizu oca, u BiH? Je li to bilo u njihovom interesu? Zasto je tvoj postupak razlicit od postupka majke Morganove djece? Ko tu koga kidnapuje i zasto?
Ipak, mislim da ljudi koji stupaju u "internacionalne" brakove moraju biti spremni na ovakve situacije i mozda razgovarati o tim stvarima i prije nego dodje do krize? Mozda idealiziram..
Sretno u svakom slucaju svima vama, a djeci posebno.

Morgiana said...

Hvala na podrsci. Da, moja djeca zive trenutno sa mnom u BiH. Mislim da je u njihovom najboljem interesu da budu u kontaktu sa oba roditelja. Razlika između njihovog oca i mene je to što iako žive sa mnom idu kod oca kad god hoce i provode svaki cijeli raspust s njim (bez obzira na odluku suda koja kaze da s njim mogu biti pet sedmica godišnje, sto je suludo). S druge strane, kad ih je on uzeo meni nije ostavio ni adresu. Vazno je da se djeca ne kontrolišu kroz hirove. U svakom slučaju, nije jednostavno organizovati međunarodni razvod, ali kad čovjek stavi djecu na prvo mjesto onda sve postane jasnije. Razlika izemđu mene i djece Morganove bivše supruge je što sam ja sa djecom došla u BiH uz saglasnost njihovog oca, a on je tek dvije godine kasnije odlučio da ih uzme nazad bez ikakvog dogovora, kao što je to uradila i Morganova bivša supruga.